İşletim Sistemleri

İşletim sistemi demek, bilgisayarın yazılımını ve donanımını birlikte kullanarak kullanıcıya bir arayüz sunan genel anlamda bir yazılım demektir. Aynı zamanda bunları yaparken de sistemi boşa kullanmama, veri alış-verişini kontrol etmekten de sorumludur.

İşletim Sistemi Bileşenleri


Uygulama programları
Kullanıcı arayüzü
Sistem çağrıları
Çekirdek katman
Dosya ve giriş/çıkış birimleri
Bellek yönetim birimi
Donanım ve çevre birimler

Bilinen İşletim Sistemleri


Genel ve özel amaçları yazılan işletim sistemleri vardır. Bunlar Windows, Linux, UNIX, Macintosh, Android ilk akla gelen işletim sistemleridir.

Windows Ailesi


Grafik arayüzlerini kullanarak kullanıcıya Microsoft firması tarafından sunulan bir işletim sistemidir. Microsoft'un ilk işletim sistemi MS-DOS dur. Windows'ta MS-DOS' a göre aynı anda birden fazla program çalışabilir. Windows'un sürümleri; Windows 3.0, Windows3.1 ve NT serisi, Windows 95 ve 98, NT serisinin gelişimi (3.5,3.51,4.0,5.1,6.2,7), Windows 2000 ve ME, Windows XP, Server 2003, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows8.1 ve Windows 10 serileridir.


Linux Ailesi


Linux'ı ilk yazan Linus Torvalds dır. Zamanla birçok kişi tarafından geliştirilmiştir. Gerçekte Linux bir işletim sistemi değildir, çekirdeğe verilen isimdir. Çekirdeğin üzerine eklenen uygulamalarla paketlenerek hazır duruma getirilmesine linux dağıtımı denir. Bu çekirdeği kullanarak oluşturulan işletim sistemlerine linux dağıtımları adı verilir.Linux, oluşturulan bu dağıtımların çekirdeğidir. Ayrıca Lınux açık kaynak kodlu bir işletim sistemidir. Kullanıcılar tarafından geliştirilmeye açıktır.

UNIX İşletim Sistemi


UNIX işletim sistemini ilk olarak geliştiren 1969 da BELL laboratuvarlarında çalışan "Ken THOMPSON" dır. "Dennis RITCHIE" nin de katılımıyla ilk denemesi yapıldı ve üretildi.UNIX in üçüncü uyarlamasında ise assembly dili yerine C dili kullanıldı. UNIX işletim sistemi aynı zamanda  birçok teknik özelliğiyle diğer işletim isstemlerine öncü olmuştur.

Android İşletim Sistemi


Andorid temelde Linux tabanlı açık kaynak kodlu, mobil cihazlar için geliştirilmiş bir işletim sistemidir. Anroid genel olarak küçük ve taşınabilir (telefon, tablet vb.) cihazlar tarafından kullanılır ve geniş bir kitle tarafından kabul görmüş bir işletim sistemidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tek yönlü bağlı liste

ASSEMBLY 16F877 - 16F877A BASLANGIC UYGULAMALARI

Java' da yığıt